Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vymezení konceptu komunitní školy v českém školském systému
Lauermann, Marek ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent) ; Matulayová, Tatiana (oponent)
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou možností mapování a rozvoje komunitního rozměru školy. Cílem studie je v teoretické rovině stručně vymezit koncept komunitní školy a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na proměnu role školy v dnešní společnosti. Zvláštní pozornost je také věnována teoretickým východiskům pojetí role školy a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiky modelu komunitní školy. Cílem empirického šetření bylo zjistit, zda existuje spolehlivý nástroj napomáhající určit typ, druh a kvalitu komunitní školy, tedy jaké je základní typové rozlišení komunitních škol v ČR, jak se jednotlivé modely pojetí komunitní školy liší z hlediska obsahu a způsobů předávání kurikula a jaká je vazba principů komunitní školy na inkluzivní vzdělávání, resp. posilování rovných příležitostí. Kvalitativně orientovaný výzkum byl realizován na 5 základních školách v České republice, které se vymezují jako komunitní školy. Těchto 5 škol tvořilo výzkumný vzorek. Data byla získána pomocí strukturovaných rozhovorů, focus group a analýzy školní dokumentace. Výchozím bodem dizertace je pojetí školy jako systému se složitou strukturou. Díky tomu...
Vodní turistika jako doplněk výuky na základních a středních školách
CHRASTINOVÁ, Andrea
Tato práce se týká tématu vodní turistiky z hlediska užívané terminologie, historického vývoje v České republice, vodních toků a vodácké výbavy. Sleduje ve své stěžejní části podobu zařazování vodní turistiky do výuky na základních a středních školách, a to především ve formě kurzů, které jsou optimální formou zařazení pro svoji časovou dotaci a obsahovou náplň. V této práci je kurz jako doplněk výuky vnímán primárně z hlediska pedagogického působení ve volném čase. Práce tak vytváří ucelený přehled poznatků z oblasti vodní turistiky v podobě doplňku školní výuky a představuje vhodný prostor pro působení pedagoga volného času. Dále předkládá anketní šetření v oblasti frekvence zařazování vodní turistiky do výuky na vybraných základních a středních školách v Jihočeském kraji a představuje získané informace o postojích respondentů k danému tématu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.